SURREALISME ALEMANY A TONI EERDMANN

La cineasta alemanya Maren Ade em va sorprendre anit amb el seu Toni Eerdmann, una comèdia boja de tres hores de durada que vol trencar, crec jo, la vida organitzada i sovint poc flexible que alguns duem o hem dut.

Ho fa amb la història surrealista d’un pare que no veu mai a la seva filla car ella és molt ocupada, treballa a una gran empresa alemanya establerta a Bucarest on l’home no dubta de presentar-s’hi per sorpresa i protagonitzar diversos episodis públics que vergonyen la filla com el de dir que ha llogat una filla car la seva no exerceix d’això, de filla.

Surrealista i hilarant a vegades, per a mi no sempre, serà que sóc mediterrània, com ho és l’escena de tothom despullat en una festa on, està clar, el pare apareix de forma sobtada i novament representant un personatge.

La pel·lícula gira al voltant d’una pregunta que li fa el pare juganer, en un moment molt seriós, a l’Eva, la filla, i que és: “Ets feliç”?, i ella respon, “què és la felicitat”. Jo mateixa sovint m’ho pregunto, també.

La directora ha inclòs, benvinguts siguin, flaixos que contraposen el luxe de les multinacionals que volen invertir a Romània amb la vida dels romanesos, des dels treballadors a punt de ser acomiadats i no obstant generosos amb el panorama, a vista d’ocell, d’una sèrie de barraques a Bucarest.

Per tot aquest joc el pare atrevit i un xic boig s’inventa el personatge que dóna títol a la pel·lícula: Toni Eerdmann.
Advertisements

About nuriacornet

Journalist (periodista)
This entry was posted in actualitat, cine, política, premsa. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s